Pisanie sprawozdań z audytów i kontroli, 7 CPE
Korzyści z udziału w szkoleniu:- Skrócenie czasu pisania sprawozdań,
- Umiejętność jasnego formułowania ustaleń bez konieczności pogrubiania, podkreślania, zmiany koloru najważniejszej treści,
- Umiejętność dostosowania sprawozdania do rodzaju zadania (zapewniające, kontrolne, doradcze, sprawdzające, raport okresowy),
- Znajomość najczęściej popełnianych błędów i wiedza jak ich unikać,
- Znajomość zasad stosowania strony biernej i interpunkcji w zależności od celu sprawozdania,
- Umiejętność okiełznania długich zdań,
- Wiedza na temat zbędnych wyrazów "zapychaczy" i znajomość zasad unikania ich przy pisaniu sprawozdań,
- Nauka na błędach innych, zbiór praktycznych wskazówek do wykorzystania od ręki.
- Audytorzy wewnętrzni,
- Audytorzy zewnętrzni,
- Kontrolerzy,
- Osoby odpowiedzialne za przygotowanie sprawozdań z działania systemu kontroli zarządczej,
- Pracownicy działów compliance,
- Osoby odpowiedzialne za przygotowywanie różnego rodzaju raportów okresowych.
- Zanim zaczniesz audyt:
- Ustalanie odbiorców i celów sprawozdania,
- Określanie sposobu zbierania informacji i dowodów na potrzeby przygotowania sprawozdania,
- Określanie formatu sprawozdania,
- Komunikacja z klientem w trakcie formułowania ustaleń,
- Kiedy powstaje pierwszy draft:
- Weryfikacja czy zakres ustaleń i zakres audytu są tożsame,
- Formułowanie treści sprawozdania (zdania wielokrotnie złożone, strona bierna),
- Unikanie błędów w opisie stanu faktycznego,
- Weryfikacja struktury sprawozdania, pod kątem szybkości dotarcia do kluczowych informacji,
- Sprawdzenie czy sposób konstruowania treści jest obiektywny i nie zawiera krytycznych sformułowań w miejsce faktów,
- Weryfikacja błędów, literówek,
- Sposób przygotowywania załączników,
- Spójność pomiędzy ustaleniami, opisem przyczyn i skutków oraz zaleceniami,
- Najczęściej popełniane błędy
- Zatwierdzenie raportu przez koordynatora zadania lub osobę kierującą komórką audytu:
- Ustalenie sposobu komunikacji i uwzględniania poprawek,
- Przyjmowanie informacji zwrotnej i dodatkowe prace w ramach audytu,
- Przegląd jakości prowadzony przez osobę odpowiedzialną za nadzór nad zadaniem i ostateczną treścią sprawozdania,
- Komunikacja z klientem audytu i prezentacja wyników najwyższemu kierownictwu i radzie nadzorczej/komitetowi audytu.
06 grudnia 2022- szkolenie on-line, w godzinach 9.00-16.00
Cena standardowa: 799 zł + 23% VAT
Cena promocyjna: 699 zł + 23% VAT dla czlonków IIA Polska oraz osób które zglosza się do 22.11.2022 r.
Jeśli zgłosisz trzy lub więcej osób dostaniesz 15% zniżki od ceny standardowej, czyli od 799 zł netto dla każdej z osób.
Prowadząca:
Olga Petelczyc
Zgłoś się na szkolenie:
Wyślij wypełniony formularz zgłoszeniowy mailem na office@olgapetelczyc.pl